"Het ROeR biedt zoveel nieuwe mogelijkheden"
"Ik zeg altijd stiekem: dit zijn de allerleukste leerlingen van Rotterdam. De groep waaraan ik lesgeef bestaat uit zes kinderen van negen tot twaalf jaar, met een meervoudige beperking. We zijn niet aan methodes gebonden, ze krijgen geen Citotoets, en dat geeft ons de ruimte om ieder kind precies dat te bieden wat het nodig heeft. We kunnen ze alle aandacht geven. Dat vind ik geweldig. Het is fijn om ze steeds een stapje verder te helpen. En ieder stapje wordt gevierd. Ze krijgen tien punten, we geven ze met z’n allen applaus en daar genieten ze van. Je ziet ze dan gewoon groeien.
Het is een ontzettend hechte groep. Deze kinderen zijn zo puur, en zo lief voor elkaar. Het is mooi om te zien hoe ze zich om elkaar bekommeren en hoe ze van elkaar leren. Als het de een lukt om een moeilijke puzzel te maken, dan wil de ander dat ook proberen. Ik vind het echt een feest om iedere dag met ze te mogen werken.
En nu gaan we verhuizen naar een prachtig nieuw gebouw. Ik mocht vanaf het ontwerp van de nieuwe locatie meedenken, namens de tyltylschool, over hoe we het optimaal in kunnen richten. Het meest zie ik uit naar de samenwerking, met Rijndam en met de mytylschool. De lijntjes zijn korter; als een van onze kinderen een dagje mee wil draaien op de mytylschool, om te kijken of dat misschien beter is voor de leerling, dan gaat dat heel gemakkelijk. De kinderen gaan samen leren, samen spelen, in een gebouw dat optimaal is ontwikkeld voor deze doelgroep. Dat biedt zoveel nieuwe mogelijkheden."