"Ons vak is niet om te genezen, maar om kinderen te helpen om het maximale uit hun mogelijkheden te halen"
"Het nieuwe gebouw wordt prachtig. Het biedt ons straks veel nieuwe mogelijkheden. Op technologisch gebied, maar ook in de samenwerking. In de kinderrevalidatie ben je met een heel team bezig om kinderen te helpen om het beste uit zichzelf te halen. Fysiotherapeuten, logopedisten en psychologen, maar ook de leerkrachten van de kinderen spelen een belangrijke rol. In het ROeR zitten school en revalidatie straks samen onder één dak. Zo kunnen nieuwe mooie vormen van samenwerking ontstaan.
Bij de kinderen die we zien in het ROeR is vaak al op jonge leeftijd een ziekte of aandoening ontdekt. Wij helpen ze om zich zo goed mogelijk te ontwikkelen. Er zijn fases in hun leven waarin je met revalidatie veel kunt doen, maar er zijn ook periodes waarin we het kind vooral zich zelf laten ontwikkelen. Een kind van zes jaar heeft de meeste basisvaardigheden wel onder de knie – lopen, praten, al gaat dat soms op een andere manier dan bij kinderen zonder beperking. Dan gaat het vooral om leren rekenen en schrijven, en vriendjes maken.
Ik doe dit werk al heel lang en er zijn dus best veel kinderen die ik gezien heb toen ze vier waren en die nu twintig zijn. Dan zie je hoe ze zich ontwikkelen. Het is heel mooi dat je daar een steentje aan kunt bijdragen. Een klein steentje, want dat ontwikkelen, dat doen ze vooral zelf en ook ouders, leerkrachten, voetbaltrainers en vriendjes spelen daar een belangrijke rol in. Wij kunnen zorgen dat ze zo min mogelijk belemmerd worden in hun ontwikkeling en het beste uit zichzelf kunnen halen."